گرگ وال استریت

فیلم انگیزشی گرگ وال استریت (The Wolf of Wall Street) فیلمی در ژانر درام، کمدی و زندگینامه به کارگردانی مارتین اسکورسیزی است. این فیلم محصول سینمای هالیوود است که در سال 2013 اکران شد. در این فیلم بازیگران سرشناسی مانند لئوناردو دی کاپریو، جونا هیل و مارگو رابی به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان فیلم سینمایی گرگ وال استریت

فیلم گرگ وال استریت داستان زندگی یک دلال نیویورکی به نام جوردن بلفورت با بازی لئوناردو دی کاپریو است. بلفورت یک دلال سهام سخت کوش است که در اواخر دهه‌ی 80 میلادی فعالیت می‌کند. او در ابتدا با بدشانسی‌هایی مواجه می‌شود و شغلش را از دست می‌دهد، اما دوباره از نو شروع کرده و به عنوان تامین کننده در بازار سهام کم ارزش مشغول می‌شود. بلفورت پس از مدتی شریکی برای خود پیدا کرده و به همراهی دوست عیاشش دانی ازوف (با بازی جونا هیل) یک شرکت دلالی سهام تاسیس می‌کند. او رفته رفته با موج کلاهبرداری در بازار اقتصادی وال استریت همراه شده و به ثروتی عظیم می‌رسد. بلفورت با کلاهبرداری از مشتریان بازار سهام به یکی از ثروتمند‌ترین و قدرتمند‌ترین مردان وال استریت تبدیل شده و در قله‌ی ثروت و شکوه قرار می‌گیرد. با این وجود بلفورت به آرامی در فساد اخلاقی و مواد مخدر غرق می‌شود. او حتی از همسر اول خود جدا شده و با زنی به نام نائومی لاپاگیلا (با بازی مارگوت رابی) ارتباط برقرار می‌کند. اما سقوط بلفورت زمانی آغاز می‌شود که کمیسیون امنیت و مبادلات ارزی به کار او مشکوک می‌شود. این پرونده در اختیار یک مامور اف.بی.آی به نام پاتریک دنهام (با بازی کایل چندلر) قرار می‌گیرد و این موضوع زمینه‌ساز سقوط امپراتوری عظیم جوردن بلفورت می‌شود.

فیلم گرگ وال استریت روایتی واقعی بر اساس زندگی بلفورت است که به زیبایی داستان او را از صفر تا رسیدن به ثروت نشان می‌دهد. بنابراین مشاهده‌ی این فیلم را به شما توصیه می‌کنیم.

بازیگران فیلم گرگ وال استریت:

لئوناردو دی‌کاپریو (Leonardo DiCaprio) در نقش جردن بلفورت (Jordan Belfort)

جونا هیل (Jonah Hill) در نقش دانی آزوف (Donnie Azoff)

مارگو رابی (Margot Robbie) در نقش نائومی لاپاگلیا (Naomi Lapaglia)

متیو مک کانهی (Matthew McConaughey) در نقش مارک هانا (Mark Hanna)

کایل چندلر (Kyle Chandler) در نقش پاتریک دنهام (Patrick Denham)

راب رینر (Rob Reiner) در نقش مکس بلفورت (Max Belfort)

جان برنثال (Jon Bernthal) در نقش برد بادنیک (Brad Bodnick)

جان فاورو (Jon Favreau) در نقش مانی ریسکین (Manny Riskin)

نکات تکمیلی و حقایق فیلم انگیزشی گرگ وال استریت

گرگ وال استریت

فیلم گرگ وال استریت روایتی از زندگینامه‌ی جوردن بلفورت، دلال سهام نیویورکی است که با درونمایه‌ی کمدی سیاه ترکیب شده است. این فیلم پنجمین همکاری اسکورسیزی و لئوناردو دی‌کاپریو و یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های اسکورسیزی در گیشه است. در ادامه نکاتی جالب درباره این فیلم را بخوانید:

 

بازی‌های بداهه‌ی دی‌کاپریو یکی از نکات جالب فیلم سینمایی گرگ وال استریت است. به طور مثال در صحنه‌ای که دی‌کاپریو تحت تاثیر مواد مخدر قرار دارد، بیشتر اکت‌های او به صورت بداهه و خارج از فیلمنامه صورت می‌گیرد. حتی باز کردن در ماشین با پا نیز حرکتی بداهه از سوی دی‌کاپریو است که باعث آسیب به کمر او می‌شود.

دی‌کاپریو برای بازی در فیلم گرگ های وال استریت حدود 25 میلیون دلار دستمزد گرفت که او را به پردرآمدترین بازیگر سال 2013 میلادی تبدیل کرد!

محتوای نامناسب و غیراخلاقی فیلم گرگ وال استریت سبب شد تا نمایش آن در کشور‌های مالزی، نپال و زیمبابوه ممنوع باشد. این فیلم توسط انجمن فیلم آمریکا در رده‌ی سنی R قرار گرفت. تماشای فیلم‌های این رده برای افراد کوچکتر از 17 سال بدون همراهی خانواده ممنوع است.

اسکورسیزی قبل از انتخاب مارگو رابی برای نقش نائومی (بازیگر زن گرگ وال استریت)، بازیگرانی نظیر آمبر هرد (Amber Heard)، بلیک لیولی (Blake Lively) و ترسا پالمر (Teresa Palmer) را در نظر داشت که انتخاب هر کدام به دلیلی منتفی شد و سرانجام نقش به مارگو رابی بازیگر استرالیایی رسید. فیلم گرگ وال استریت به نوعی اولین بازی قابل توجه رابی محسوب می‌شود که او را به شهرت رساند و زمینه ساز حضور بیشتر او در سینمای هالیوود شد.

در صحنه‌هایی که بازیگران در حال مصرف مواد مخدر از طریق بینی هستند، از قرص ویتامین B خرد شده به جای کوکائین استفاده شده است. جالب است بدانید که جونا هیل در گفتگویی بیان کرد که به دلیل استنشاق بیش از حد این قرص دچار مشکل تنفسی شده و به مراقب پزشکی نیاز پیدا کرده است.

مارک هانا، شخصیتی که متیو مک کانهی نقش او را بازی کرده است، در واقعیت 25% از سهام شرکت جوردن بلفورت رو می‌خرد و برای دو سال هم با آن کار می‌کند. در فیلم به این موضوع اشاره‌ای نشده است.

وقتی جوردن بلفورت توسط مامورین FBI بازجویی می‌شود، لیستی از تمامی مهمانان حاضر در مهمانی به آنها می‌دهد که این اسم‌ها در واقع اسامی تولیدکنندگان فیلم است!

منبع: الگو باش

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*